1/24 Hver mandag
Vi kører Mini Saloon på alle 3 baner samt
Racing Legends på de 2 træbaner.
Mini Saloon køres skiftevis på de 3, 4 sporede baner, Vi skifter både bil og bane som der startes med hvergang,
Targa Florio og Oak Valley vil desuden have valgt kørselsretning efter dato, lige dato højre om, ulige venstre om.
Så vi ved ved ankomst hvilke biler på hvilken bane, så der er godt tid til at få trænet med den rette bil på rette bane, klubbilerne vil også stå klar på den bane de skal køre på og der vil være fri træning med dem, og vi forventer derfor at såfremt en af dem ikke er som forventet får i det lige fikset inden start.
Racing Legends er sidste mandag i måneden, Først køres et individuelt løb på Oak Valley ca. 5 min. pr. spor.
For det meste vil resultatet give holdene til Langdistance løbet, således at nr. 1 og den sidste kører sammen, nr.2 og næstsidst er sammen osv.
I holdløb vil hver kører optjene point individuelt og der vil derfor findes en mester. Afh. af hvor mange vi er køres 10-15 min. pr. spor.
Der vil i bedste Le Mans stil blive kåret 4 mini saloon vindere, KM i alle 3 klasser samlet, samt klasse vindere i små biler store biler og klub biler.
Point tildeles som i mini saloon serien, 100/98/96/95/94/93 osv. banefordeling 1. løb lodtrækning, dernæst efter det forrige løb.
Der køres 2 sæsoner pr. år. 1.1.-30.6. og 1.8.-22.12.
Regler for biler kan findes på www.race4u.dk
Små biler: Mini Cooper, Fiat 1000TCR Abarth, NSU TT, Simca 1000, Renault R8 Gordini, Autobianchi A112 Abarth.
Store biler: Ford Escort MK1, BMW 2002 ti, Opel Kadett GT/E, Alfa Romeo GTA, VW Scirocco, Ford Capri, Datsun 240Z
Klubmestre i Mini-Saloon sæson 1 forår 2022:
Samlet:
- 4734 Lasse Ibsen
- 4730 Keld Høfler
- 4683 Carsten Grønnemann
Stor:
- 1572 Carsten G
- 1572 Keld H
- 1570 Lasse I
Lille:
- 1592 Keld H
- 1572 Lasse I
- 1554 Rasmus C
Klubbiler:
- 1592 Lasse I
- 1572 Carsten G
- 1566 Keld H
Klubmestre i Mini-Saloon sæson 2 efterår 2022:
Samlet:
- 4160 Keld Høfler
- 4134 Lasse Ibsen
- 4112 Carsten Grønnemann
Stor:
- 1400 Keld H.
- 1368 Lasse I.
- 1366 Carsten G.
Lille:
- 1396 Keld H
- 1376 Lasse I
- 1364 Carsten G.
Klubbiler:
- 1390 Lasse I.
- 1382 Carsten G.
- 1364 Keld H.
Klubmestre i Mini-Saloon sæson 3 forår 2023:
Samlet:
- 4748 Keld Høfler
- 4730 Lasse Ibsen
- 4708 Carsten Grønnemann
Stor:
- 1592 Keld H.
- 1576 Carsten G.
3. 1558 Lasse I.
Lille:
- 1598 Keld H
- 1582 Lasse I
- 1552 Carsten G.
Klubbiler:
- 1590 Lasse I.
- 1580 Carsten G.
- 1558 Keld H.
https://www.racemaster.dk/highscorelist.php?cnt=00FF00&non=FF0000&season=83
Klubmestre i Racing Legends sæson 4 efterår 2023
- 500 Carsten Grønnemann
- 494 Keld Høfler
- 492 Tonni Rohrmann
3. 492 Lasse Ibsen
Klubmestre i Mini-Saloon sæson 4 efterår 2023:
Samlet:
- 2387 Lasse Ibsen
- 2354 Keld Høfler
- 2343 Carsten Grønnemann
Stor:
- 798 Lasse Ibsen
- 786 Carsten Grønnemann
- 782 Keld Høfler
Lille:
- 791 Lasse Ibsen
- 790 Keld Høfler
- 771 Carsten Grønnemann
Klubbiler:
- 798 Lasse Ibsen
- 786 Carsten Grønnemann
- 782 Keld Høfler
https://www.racemaster.dk/highscorelist.php?cnt=00FF00&non=FF0000&season=84
Klubmestre i Racing Legends sæson 5 forår 2024
- 788 Keld Høfler
- 780 Tonni Rohrmann
- 772 Carsten Grønnemann
Klubmestre i Mini-Saloon sæson 5 forår 2024:
Samlet:
- 3562 Lasse Ibsen
- 3548 Keld Høfler
- 3499 Carsten Grønnemann
Stor:
- 1200 Keld Høfler
- 1178 Lasse Ibsen
- 1163 Carsten Grønnemann
Lille:
1. 1190 Lasse Ibsen
1. 1190 Keld Høfler
3. 1166 Carsten Grønnemann
Klubbiler:
- 1194 Lasse Ibsen
- 1170 Carsten Grønnemann
- 1158 Keld Høfler
https://www.racemaster.dk/highscorelist.php?cnt=00FF00&non=FF0000&season=86
Racing Legends køres sidste mandag i måneden, sprint individuelt, og langdistance holdløb. der køres på begge træbaner, 1 løb hvert sted.
Regler:
Porsche 917 karosseri skal vejes op til 45 gram. wolfram stænger eller andet limes på undersiden af motoratrappen, det skal sidde højest oppe for at give Ferrari en lille fordel.
Sporvidde foran er maksimalt 79,0 mm og 81,0 mm bagpå. og det er også fælgindsats og fælg der tæller med.
Ferrari 512 sporvidde, hjul skal være under karosse.
For alle biler gælder:
Forhjul skal være minimum 23,5 mm i diameter og baghjul skal være min. 24,5 mm. også ved løbsslut.
Pinion er 11 tands men fabrikat fri, vi anbefaler Slot.it aluminiums pinion.
Tandhjul er også frit, både fabrikat og størrelse, vi anbefaler JP 42 tands, men 41 kan måske være lige så godt.
Det anbefales KRAFTIGT at køre på shore 35 bagdæk i langdistance, da shore 30 bliver for varme og giver uønskede affald.
Vi kører på 10,5 volt på Oaks Valley, og får snarest bygget trafoer om på Targa så vi også her kan regulere.
Keld og Michael S. vil hjælpe med at få bilerne optimeret til reglementet,
Keld vil desuden medbringe en hudy der er fastlåst til at lave bagdæk i 25,5 mm diameter. og den rette koniske indstilling. 25,5 vil give minimum 10 timers hård kørsel før de er slidt ned til minimum.
Reglement vil muligvis blive opdateret når GT 40 lander.
1/32 Hver Torsdag
Vi kører 1/32 Digitalt og Analogt skiftevis hver Torsdag.
Uanset hvad der køres med i aftenens løb er det altid tilladt at træne med hvad man har lyst til på en af de andre baner
REGLEMENT:
Le Mans GT/LMP 32
Tilladte biler:
Slot.it Gruppe C, Moderne GT samt GT LMP jf. Slot.it,s hjemmeside www.slot.it.
Desuden er tilladt,
Sideways GT3 biler, Riley MkXX, Dallara DP
MR-slot Mclaren F1 GTR, Porsche 911 GT1, Jaguar XJ220
Policar Ferrari F40
NSR GT3 biler samt Audi R18 LMP
Bilerne skal benyttes med dertil hørende fabriksproduceret chassis. NSR-chassiser skal være Medium Hårdhed (sort). Slot.it HRS-chassis, andre universal chassier og 3D-printede chassiser er ikke tilladt. Der er frit valg mellem In-Line, Side-Winder eller Angle-Winder.
Fjeder- og Magnetic-Suspension er tilladt.
Skiver på aksel og mellem chassis og karrosseri er tilladt. Det er ligeledes på akslerne tilladt at montere bøsninger til motorholder og anglewinderstopper.
KARROSSERI:
Karrosseriet skal være forsynet med fuldt interiør, det er tilladt at udskifte interiør til et interiør af lexan.
Chassis, tandhjul, motor og styretap må ikke være synlige set ovenfra, når bilen er samlet. Karrosseriet skal være korrekt dekoreret (minimum 3 numre og 1 decal).
Evt. extra vægt i karrosseriet kan placeres frit. Lys-kit anses som vægt uanset om dette eftermonteres eller forefindes på modellen standard.
Alle større løsdele som eks. bagvinge mv. skal forefindes på bilen ved start. Spejle, lygteglas og antenner er ikke påkrævet.
MOTOR:
Alle Slot.It, Sideways, og NSR motorer er tilladte. Boxer max 21500RPM, Flat max 25000RPM, Short can max 30000 RPM
Motor må ikke have været åbnet.
Motorholder: Slot.it, Sideways, MR-slot & NSR-produceret.
MAGNET:
Der køres uden magnet, undtaget de magneter, der er i magnetic suspension. Disse skal bruges efter deres formål.
MÅL & VÆGT:
Dæk/fælge må ikke stikke ud under karrosseriet.
Det er tilladt at optimere bilen med ekstra vægt på chassiset – placering frit.
HJUL, FÆLGE & DÆK:
Alle fælge med 3D-fælgindsats er tilladt. Ligeledes er designerfælge, der ikke er beregnet til fælgindsats tilladt, eks. Slot-line, Sloting Plus mfl.
Alle originale Slot.It dæk (mærket Slot.It), Sideways (mærket Sideways) NSR (Mærket NSR) og MR Slot (Mærket MR Slot) er tilladt med undtagelse af silikonedæk, skumdæk samt Ureathan.
GEAR & TANDHJUL SAMT AKSLER:
Gearing og aksler er fri.
GUIDE & SLÆBESKO:
Guide og braids/slæbesko frit valg.
Revo Slot
Generelt alle biler:
Der må skiftes til kuglelejer, det skal dog være standard lejerne.
Nogle bil versioner er der skiver under gummihætterne, så det står enhver frit for at lægge skiver under for at få plads til dæk i skærmkassen eller fjerne skiverne hvis man har lyst. Gummihætter skal dog blive siddende og være hele, men skruerne der holder karosseri og chassis sammen kan løsnes/spændes afh. af om man ønsker mindre eller mere flex.
Der skal benyttes std. shore 30 RS202. Det er frit om man vil køre på nye eller helt nedslidte dæk.
Tabte dele skal monteres inden næste løb, dog ikke spejle og viskere.
Lyskit må monteres på alle biler, samlet vægt dog højst 5 gram.
Alu gear S-419A er tilladt. Pinion 12 tænder standard Pinion eller srp212b. Motor RS211. Motor må ikke åbnes eller på anden måde modificeres.
RS-210 og RS-210W guider er tilladt på alle modeller.
Nogle gange skal man lodde ledningerne om på motoren, da de kan komme i karambolage med interiøret.
Det er under ingen omstændigheder tilladt af tilføje eller fjerne vægt på hverken chassis eller karosseri, ligesom det ikke er tilladt at bruge uoriginale dele.Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte Lasse for at få en afklaring.
Der er udviklet en lille ledningsholder til at styre ledningen mellem guide og motor, den er tilladt. Fås kun hos SlotWorld.
Vedr. bilmodeller: Alle Revoslot bilmodeller er som udgangspunkt tilladt, da vi ikke har kunnet konstatere en signifikant forskel i omgangstider under test. I starten vil vi køre en pilotserie, og viser enkelte bilmodeller sig at være overlegne, kan der ske reglementsændringer i retning af at sinke disse biler, eller der kan blive indført handicap i løbsserien.
Challenge
Er et løb, hvor løbsledelse medbringer et sæt biler/aftaler med nogen, at de gør det. Bilerne bliver placeret i sporet, og den enkelte bil bliver i sporet hele løbet igennem. På denne måde kommer alle deltagere til at køre lige længe i hvert spor og med den i sporet tilhørende bil. Lapmaster vil køre i indstilling challenge, så bilerne vil skulle bringes tilbage til start for hvert stint.
Bilerne kan også være fra klubbens samling. Byd gerne ind, hvis i har ideer til et sæt biler, der kunne være sjove at køre løb med.
REGLEMENT:
Klubmesterskabsturnering Egedal Slotcar Club oXigen 2022-2023
Der kåres en klubmester i december.
Turneringen kører over hele året med en afdeling hver 2. uge. Dette vil med fradrag af helligdage og sommerferie blive til ca 16 løbsdage.
Løbsdage i 2022: 6/10, 20/10, 3/11, 17/11, 1/12
Løbsdage i 2023: 12/1, 26/1, 9/2, 23/2, 9/3, 23/3, 20/4, 4/5, 1/6, 10/8, 24/8, 7/9, 21/9, 5/10, 19/10, 2/11, 16/11, 30/11
Der køres med GT3 biler efter reglement
Der må skiftes bil undervejs i turneringen
Der gives point for sejr i hvert heat, og alle heat er tællende
Point tildeling Placering
Placering 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Point 25 18 15 12 10 8 6 4 2 1
Der køres 2 heat á effektive 20 minutter. Der køres med PC Lapcounter, som ikke stopper tiden ved Track Call
Før 1. heat køres kvalifikation på 3 omgange med 1 bil på banen ad gangen, som bestemmer startrækkefølge i heatet. Andre deltagere placerer sig omkring banen og sætter bil på igen. Hvis en omgang afbrydes af at bilen falder af, tæller denne omgang ikke.
Startrækkefølge i heat 2 afgøres af placering i 1. heat
Controllere og biler (også eventuel reservebil) skal være kodet før løbsstart. ID tildeles efter liste ved turneringsstart Ved brændstof i NUL, betragtes løbet som ikke gennemført, og der gives 0 point. Dette også selvom man er nået
i pit og er ved at tanke. Der må kun tankes i Pitlane Ved NUL i brændstof tælles ikke omgange, før der igen er tanket Ved udgået af 1 heat, dvs ikke krydset målstregen ved løbsophør, gives 0 point Samlet vinder af turneringen er
den deltager med flest point. Ved pointlighed er det den med flest 1. pladser der vinder. Ved samme antal førstepladser er det flest 2. pladser der vinder, osv. osv.